- Iklan -
Berita

Pengangkutan percuma selama sebulan di semua perkhidmatan RapidKL

Penumpang boleh menaiki MRT, LRT, BRT, monorel dan perkhidmatan bas RapidKL secara percuma selama sebulan mulai hari ini.

Staff Writers
1 minit bacaan
Kongsi
Penumpang bakal menikmati perkhidmatan percuma selama sebulan melalui perkhidmatan RapidKL bermula hari ini.
Penumpang bakal menikmati perkhidmatan percuma selama sebulan melalui perkhidmatan RapidKL bermula hari ini.

Perkhidmatan pengangkutan awam di bawah perkhidmatan RapidKL akan disediakan secara percuma selama sebulan bermula hari ini, sempena pelancaran MRT Laluan Putrajaya Fasa Satu.

Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob berkata perkhidmatan percuma itu boleh didapati melalui perkhidmatan RapidKL termasuk MRT, LRT, BRT, Monorel dan bas.

Bercakap pada majlis pelancaran di Kuala Lumpur hari ini, Ismail berkata pembukaan laluan MRT Putrajaya bakal menyaksikan penumpang harian melebihi 104,000 orang.

Menurutnya, laluan baru itu dijangka akan mencetus dan merancakkan semula pembangunan di kawasan-kawasan yang lama atau yang belum dibangunkan di sepanjang laluan itu.

“Kemudahan laluan MRT Putrajaya ini, misalnya akan terus menjadi pemangkin ke arah mengeratkan hubungan antara komuniti penduduk terutamanya yang tinggal berdekatan dengan jajaran.

“Rakyat juga akan lebih mudah bergerak dan berulang-alik ke tempat kerja, bersosial dan mengakses kemudahan awam yang lain.

“Melalui pembukaan laluan ini, kerajaan yakin kawasan sepanjang jajaran seperti Jinjang, Sungai Buloh, Kepong dan Bandar Sri Damansara akan membangun lebih pesat, setara dengan kawasan-kawasan di bandar lain.”