- Iklan -
Berita

Fokus krisis Covid-19, blok Dr Mahathir enggan ulas langkah Zahid

Pejuang berkata krisis Covid-19 harus menjadi keutamaan seperti yang dititahkan Agong.

Staff Writers
1 minit bacaan
Kongsi
Bekas perdana menteri, Dr Mahathir Mohamad, Presiden Pejuang Mukhriz Mahathir dan pimpinan parti itu.
Bekas perdana menteri, Dr Mahathir Mohamad, Presiden Pejuang Mukhriz Mahathir dan pimpinan parti itu.

Blok Pejuang yang diketuai oleh bekas perdana menteri, Dr Mahathir Mohamad enggan mengulas berhubung perkembangan terbaru yang dicetuskan selepas Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi mengumumkan beberapa ahli Parlimen bersekutu dengannya menarik kongan terhadap Perdana Menteri Muhyiddin Yassin.

Sebaliknya Presiden Pejuang Mukhriz Mahathir mengingatkan akan titah Yang di-Pertuan Agong agar memfokuskan kepada perang melawan Covid-19.

“Sememangnya itu yang dihasratkan oleh Pejuang ketika mencadangkan penubuhan Majlis Pemulihan Negara dengan menggembleng tenaga pakar bagi memberi tumpuan menyelesaikan masalah yang dihadapi,” kata ahli Parlimen Jerlun itu dalam satu kenyataan malam ini.

Hari ini Zahid mengumumkan memilliki surat akuan bersumpah yang cukup daripada ahli-ahli Parlimennya untuk menarik balik sokongan terhadap Muhyiddin, mengatakan perdana menteri sudah hilang majoriti untuk kekal berkuasa.

Presiden Umno itu pada sidang media hari ini berkata surat akuan bersumpah (SD) tersebut akan diserahkan kepada Yang di-Pertuan Agong.