- Iklan -
Berita

5 mangsa helikopter terhempas selamat

Tiada kebakaran dikesan pada helikopter itu dan kesemua mangsa dilaporkan stabil.

Bernama
1 minit bacaan
Kongsi
Mangsa helikopter terhempas di Subang Jaya mengalami kecederaan patah kaki dan luka di kepala, namun kesemua mereka dilaporkan stabil. Gambar: Facebook Jabatan Bomba & Penyelamat
Mangsa helikopter terhempas di Subang Jaya mengalami kecederaan patah kaki dan luka di kepala, namun kesemua mereka dilaporkan stabil. Gambar: Facebook Jabatan Bomba & Penyelamat

Dua cedera manakala tiga lagi dilaporkan selamat dalam nahas sebuah helikopter jenis H125 yang terhempas di Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah (LTSAAS) di Subang pagi tadi.

Kejadian berlaku pada 9.18 pagi, dengan lima orang yang berada dalam helikopter itu adalah juruterbang dan penolong juruterbang serta tiga penumpang.

Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Selangor Norazam Khamis berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada 9.47 pagi tadi dan segera ke lokasi kejadian.

Katanya seorang mangsa patah kaki dan cedera di kepala manakala seorang lagi mengalami kecederaan di kaki.

“Tiada kebakaran dikesan pada helikopter itu dan kesemua mangsa dilaporkan stabil,” katanya ketika dihubungi.

Sementara itu, media sedang ‘berkampung’ di luar pagar landasan LTSAAS bagi mendapat perkembangan terkini mengenai insiden helikopter terhempas itu.

Difahamkan helikopter yang terhempas itu masih berada di dalam kawasan LTSAAS.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya Nik Ezanee Mohd Faisal berkata, helikopter berkenaan terhempas di dalam kawasan Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah pada 9.18 pagi tadi.

Katanya semua penumpang dibawa ke hospital untuk rawatan lanjut.

“Pihak Biro Siasatan Kemalangan Udara sedang menyiasat punca kemalangan itu,” katanya ketika dihubungi.